Απλές (και αποτελεσματικές) τεχνικές διαχείρισης θυμού

Ο θυμός είναι ένα έμφυτο στοιχείο της προσωπικότητάς μας. Δεν γεννιόμαστε, φυσικά, θυμωμένοι αλλά είναι η υγιής ενστικτώδης αντίδρασή μας κάθε φορά που κάτι εξωγενές μας επηρεάζει αρνητικά, ανασυνθέτοντας την πραγματικότητά μας. Παρόλο, λοιπόν, που ο θυμός αποτελεί υγιή αντίδραση και απεγκλωβίζει τα καταπιεσμένα συναισθήματα της λύπης και της απογοήτευσης, ταυτόχρονα υπάρχει ο κίνδυνος να αγκιστρώσει πάνω του όλες τις πιθανούς άλλους τρόπους αντίδρασης που διαθέτουμε.

Γράφει η Τζιλ Δούκα MBA, PCC, Βραβευμένη συγγραφέας του παγκόσμιου bestseller «Αγάπη Τώρα και Ευ Ζην Τώρα», Ομιλήτρια διεθνούς φήμης

Ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων εθίζονται στον θυμό, με αποτέλεσμα να αντιδρούν δυσανάλογα σε σχέση με αυτό που τους συμβαίνει. Ο θυμός, βλέπεις, έχει ένα ακαταμάχητο χαρακτηριστικό. Προκαλεί την άμεση ρήξη και επιφέρει ραγδαία αλλαγή του σκηνικού, χωρίς αυτό να συνεπάγεται πάντα θετικές και ουσιαστικές αλλαγές βέβαια.

Την ίδια στιγμή, κάθε φορά που θυμώνουμε ένα ποσοστό αρνητικής ενέργειας από αυτή που απελευθερώνουμε γυρίζει πίσω και εγκλωβίζεται μέσα μας. Με άλλα λόγια, η διαρκής εξωτερίκευση του θυμού δεν στοχοποιεί μόνο τους άλλους, αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό. Και καταλήγει σε μεγάλο εσωτερικό πόνο.

Έρευνες έχουν δείξει πως οι συναισθηματικές και ψυχολογικές διαταραχές, αλλά και ακόμη κάποιες ορμονολογικές και βιοχημικές του οργανισμού μας, συνδέονται απευθείας με το θυμό και μακροπρόθεσμα μπορούν να απειλήσουν άμεσα όχι μόνο το κοινωνικό μας προφίλ αλλά και τη σωματική υγεία μας.

Η λύση, λοιπόν, δεν είναι η καταπίεση του θυμού, αλλά η σωστή διαχείρισή του. Μερικές φορές το να αφήνεις απλά τα πράγματα να περνούν χωρίς αντίδραση είναι λυτρωτικό. Δεν πρόκειται για παθητικότητα ή μοιρολατρία, αλλά για γνώση πως ο θυμός διαβρώνει εσένα πρώτα από όλους και επί της ουσίας, οι αλλαγές του δεν έχουν θετικό πρόσημο.

Ακολούθησε τις παρακάτω αποτελεσματικές μέθοδοι υγιούς διοχέτευσής του θυμού και απελευθερώσου.

1. Κάνε έναν εικονικό καυγά
Στήσου στον καθρέφτη ή βάλε απέναντί σου μια καρέκλα, στην οποία εικονικά θα καθίσει αυτός που σε έχει θυμώσει. Ξεκίνα να του απευθύνεσαι, εκφράζοντας δυνατά όλα όσα σε έχουν θυμώσει. Μη φοβάσαι να φωνάξεις, μην ντρέπεσαι να ακούσεις αυτά που έχεις μέσα στο μυαλό σου. Πολλές φορές όταν διατυπώνουμε αυτά που σκεφτόμαστε αντιλαμβανόμαστε και το πραγματικό τους μέγεθος.

2. Εχθρός σου, το μαξιλάρι
Αποτελεί παλιά και δοκιμασμένη μέθοδος εξωτερίκευσης του θυμού. Άλλοι επιλέγουν μαξιλάρι και άλλοι ακόμα και σάκο του μποξ. Κάθε φορά που νιώθεις θυμωμένος, χτύπα το μαξιλάρι ή τον σάκο και πάρε βαθιές, συγχρονισμένες αναπνοές.

3. Κάνε μόνος σου ψυχοθεραπεία
Η τεχνική της μεθόδου Sedona έχει αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα γιατί χάρη σε αυτή το άτομο μαθαίνει να εναρμονίζεται με το περιβάλλον του και να αφήνει το θυμό απλά να περάσει. Για να το επιτύχει αυτό προτείνει να τον αγκαλιάσουμε και να τον κατανοήσουμε βαθύτερα. Καθετί που κατανοούμε καλύτερα, αυτόματα παύει να είναι άγριο και ατίθασο.

Κάνε εκ περιτροπής τις παραπάνω ασκήσεις τις επόμενες 5 μέρες και δώσε την ευκαιρία στον εαυτό σου να μην τρέφεται και να μην τρέφει άλλο το θυμό σου.

Πηγή : ladylike.gr