Ασφαλής αυτοκινητόδρομος μέσα από συνοικίες – Δημοπρατείται και το 3ο τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή

Στη δημοπράτηση και του τρίτου τμήματος της Λεωφόρου Καραμανλή προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας μετατρέποντας έτσι την παλαιά εθνική οδό που διασχίζει τη Λάρισα, από έναν επικίνδυνο δρόμο με τα αναρίθμητα τροχαία δυστυχήματα σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Το τρίτο σκέλος του έργου (προϋπολογισμού 11,5 εκατ. ευρώ) αφορά στο νότιο τμήμα της παλαιάς εθνικής, από το στρατιωτικό εργοστάσιο (303 ΠΕΒ) έως και το ύψος της γέφυρας με την Περιφερειακή Τρικάλων, μετά δηλαδή το Εμπορικό Κέντρο.

 
Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης, (Ελεγκτικό συνέδριο κλπ) ο εργολάβος αναμένεται να εγκατασταθεί έως το τέλος του έτους. Σημειώνεται πως η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ήδη κατασκευάσει το τμήμα από το 303 ΠΕΒ έως τη γέφυρα με τη Βόλου, ενώ αναμένεται να εγκατασταθεί εργολάβος στο βόρειο τμήμα, από τη διασταύρωση με την παλαιά εθνική (Βόλου – Λάρισας) έως την είσοδο του αεροδρομίου της 110 Πτέρυγας Μάχης.

Με τη δημοπράτηση του τρίτου τμήματος σε όλο σχεδόν το μήκος της παλαιάς εθνικής που διασχίζει κατοικημένες περιοχές της Λάρισας θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. «Αυτό το έργο», σημειώνει στην «Ε» ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κων. Αγοραστός, «συμπληρώνει τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη Λεωφόρο Καραμανλή.

Όταν ολοκληρωθεί, τότε οι πολίτες θα κινούνται πλέον σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο εντός του αστικού ιστού, από την 110 Π.Μ. έως το Pantheon Plaza. Αυτά τα τρία έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ και αναμφισβήτητα αλλάζουν την εικόνα της πόλης ενώ βελτιώνουν οδική ασφάλεια και μεταφορές».

ΤΕΧΝΙΚΑ

Το νέο έργο – όπως σημειώνεται στο τεχνικός σκέλος – αφορά στο τμήμα, από τον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Σεμερτζίδη έως και την προσαρμογή στον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Διγενή, με την κατασκευή τριών κυκλικών κόμβων καθώς και το αντίστοιχο παράπλευρο δίκτυο.

Ειδικότερα σημειώνεται «η βελτίωση – ανακατασκευή του ισόπεδου κόμβου της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Σεμερτζίδη με τη διαμόρφωση κυκλικού κόμβου και την κατάργηση του υφιστάμενου σηματοδοτούμενου».

«Η κατασκευή τρισκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Φερεκύδη. Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η σύνδεση της οδού Φερεκύδη και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή και παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία.

Η κατασκευή τετρασκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Αμουρίου. Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η σύνδεση της οδού Αμουρίου και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή, η ασφαλής επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία για την καλύτερη λειτουργία αυτής και των παραπλεύρων.

Η κατασκευή εκατέρωθεν της οδού παράπλευρων οδών μονής κατεύθυνσης που συμβάλουν στην άνετη, ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και όμορων περιοχών. Οι οδοί του σχεδίου πόλης καθώς και οι εκτός σχεδίου αγροτικοί οδοί συνδέονται στις παράπλευρες οδούς, οι οποίες στη συνέχεια συμβάλλουν στην αρτηρία. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω λωρίδων εισόδου και εξόδου ενώ μέσω των κυκλικών κόμβων εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση όπως και η δυνατότητα αναστροφής.

Η κατασκευή οδών ήπιας κυκλοφορίας στις περιοχές διαμόρφωσης των κυκλικών κόμβων για την αποκατάσταση της πρόσβασης των παρόδιων ιδιοκτησιών από τη διακοπή του παράπλευρου οδικού δικτύου στα τμήματα αυτά».

Να σημειωθεί τέλος ότι το εν λόγω οδικό τμήμα «εντάσσεται στα τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών καθώς συνδέει τον οδικό άξονα Α.Θ.Ε. με την Ε.Ο. Λάρισας – Κοζάνης και την ΕΟ Λάρισας-Τρικάλων και με την κατασκευή του βελτιώνεται η σύνδεση του οδικού άξονα ΑΘΕ με την Ε.Ο. Λάρισας – Κοζάνης και την Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων. Η οδός διέρχεται από κατοικημένη περιοχή της πόλης της Λάρισας, παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) και με τα ελλιπή σήμερα τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής καθιστάται ιδιαίτερα επικίνδυνη από την άποψη της οδικής ασφάλειας».

Πηγή: (Βαγγέλης Κακάρας) Εφημερίδα Ελευθερία

Προηγούμενο άρθροSurvivor πρώτη Διαρροή: Αυτοί κερδίζουν την ασυλία και αυτοί είναι οι υποψήφιοι προς αποχώρηση!
Επόμενο άρθροΔικαστήρια Λάρισας: Καταδικάστηκε σε 6 χρόνια ο πρώην σύντροφος της Άβας Γαλανοπούλου – Οι δηλώσεις της ηθοποιού