Λάρισα: Έτσι θα γίνει η οδός Αιόλου (εικόνες)

Η νέα μορφή της οδού μετά την παρέμβαση – Θα είναι κομβικός δρόμος για σύνδεση της Ν. Σμύρνης με το κέντρο

 
Του Πάνου Γαρουφαλιά

Ο σχεδιασμός του Δήμου Λαρισαίων για την εξέλιξη αλλά και την υλοποίηση του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς κυρίως σε κεντρικές οδούς της πόλης, που μετατρέπονται σε δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, ενισχύοντας την αίσθηση της γειτονιάς καθώς αλλάζουν τόσο την εικόνα αλλά και την νοοτροπία των Λαρισαίων, οι οποίοι μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα τους δώσει την δυνατότητα να βάλουν… στην άκρη το αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασμός του ΣΒΑΚ και εκτός του κέντρου. Πρόσφατα η larissanet σας παρουσίασε την σύνδεση της Ν. Σμύρνης και της Νεάπολης με το κέντρο, δημιουργώντας ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια. Ένας δρόμος «κλειδί» για την σύνδεση του κεντρικού τμήματος με την Νέα Σμύρνη είναι αυτός της Αιόλου. Σήμερα σας παρουσιάζουμε την μετατροπή της εν λόγω οδού σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.

 

  • Η Αιόλου συνδέει τον ποδηλατόδρομο της Νικηταρά με την Αγιάς και την Ηρ. Πολυτεχνείου και καταλήγει στην Τάφρο της Ν. Σμύρνης – Προς αναζήτηση χρηματοδότησης είναι ο Δήμος Λαρισαίων

Οδός Αιόλου: Ο «κρίκος» για να φτάσει το ΣΒΑΚ στη Νέα Σμύρνη

Πριν από λίγες ημέρες οριστικοποιήθηκαν τα σχέδια για την παρέμβαση της οδού Αιόλου. Όπως μπορείτε να δείτε η νέα εικόνα που θα αποκτήσει η οδός θα είναι εντυπωσιακή καθώς θα περιλαμβάνει -στα πρότυπα του ΣΒΑΚ- τμήμα για την κίνηση των οχημάτων και ποδηλατόδρομο διευκολύνοντας όσους θέλουν να κινηθούν χωρίς ΙΧ. Επίσης στην παρέμβαση προβλέπονται χώροι πρασίνου καθώς και χώροι στάθμευσης για τα αυτοκίνητα που πιθανότατα θα εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τους μόνιμους κατοίκους. Η περιοχή σύμφωνα με το Δήμο θεωρείται πυκνοκατοικημένη.

Η παρέμβαση δείχνει την μετατροπή του δρόμου σε ήπιας κυκλοφορίας και φανερώνει την σύνδεση με τους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Όμως μεγαλύτερη σημασία γι’ αυτή την παρέμβαση είναι ο κομβικός ρόλος που θα παίξει η εν λόγω οδός για την σύνδεση με ποδηλατόδρομο του κέντρου με τη Ν. Σμύρνη αλλά και την Τάφρο δίπλα στο ποτάμι που επίσης υπάρχει και εκεί σχέδιο ήπιας αξιοποίησης. Το έργο στην τάφρο περιλαμβάνει τη μετατροπή της περιοχής από τη γέφυρα της Αεροδρομίου έως τη γέφυρα του ΟΣΕ, μεταξύ των δύο συνοικιών, σε μια πράσινη διαδρομή με πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο κ.λπ.. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Δήμος Λαρισαίων. Έτσι και με βάση αυτόν τον σχεδιασμό η Αιόλου έρχεται να συνδέσει τον ποδηλατόδρομο της Νικηταρά (προέκταση Αυξεντίου) καθώς και την οδό Αγιάς με την Ηρώων Πολυτεχνείου. Το δίκτυο αυτού του ποδηλατοδρόμου θα έχει κατεύθυνση προς την Τάφρο που χωρίζει τα Σουφλάρια με την Ν. Σμύρνη. Έτσι γίνεται αντιληπτό πως η Αιόλου είναι ο «κρίκος» του ΣΒΑΚ για όλο το σχέδιο παρέμβασης στην περιοχή που προωθεί και προτίθεται να υλοποιήσει ο Δήμος Λαρισαίων.

Αναζητούνται τρόποι χρηματοδότησης

Σύμφωνα με πληροφορίες της larissanet o δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης έχει ήδη δώσει εντολή για να ερευνηθούν οι τρόποι χρηματοδότησης ώστε το έργο να υλοποιηθεί έως και το τέλος της τετραετίας. Οι σκέψεις στην Ίωνος Δραγούμη είναι να ενταχθεί σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αν αυτό δεν καταστεί δυνατό πιθανότατα θα προκριθεί η λύση της χρηματοδότησης με ιδίους πόρους, όπως έχει ήδη γίνει και σε άλλα έργα του Δήμου Λαρισαίων.

Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET